arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۳ تیر ۱۴۰۳؛ از سانسور بخش‌های مربوط به مهسا امینی از مستند سوم پزشکیان تا نقل قولی درباره رایی که قالیباف در دور دوم انتخابات خواهد داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دومین مناظره دور دوم انتخابات

دومین و آخرین مناظره نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد. این مناظره که به موضوعات اقتصادی اختصاص داشت از همان ابتدا، با حمله حلیلی به پزشکیان به صحنه مناقشه بین دو نامزد تبدیل شد.

حمله جلیلی به ظریف

جلیلی گفت: آقای پزشکیان! شما می گویید تهمت؟ همین کسی که در ستاد شماست امروز گفته اینها به مردم ۳۰۰ هزار تومان پول داده اند به مردم تا رای بدهند؟ این اهانت به مردم و تهمت به ما نیست؟ شما نمی دانید حتی اطرافیانتان در ستاد چه می گویند!

پزشکیان خطاب به جلیلی: آدم‌های «حکومت در سایه» به سفارت انگلیس و سعودی حمله کردند

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مردم عزیز شما می دانید چه کسانی به سفارت انگلیس و سعودی حمله کردند. آدم های «حکومت در سایه» به سفارت انگلیس و سعودی حمله کردند.

جلیلی: برنامه دارم که آمریکا را از تحریم کردن پشیمان کنم

جلیلی بیان کرد: باید طرف مقابل را به لحاظ اقتصادی از تحریم کردن پشیمان کنیم و برایش تحریم کردن پرهزینه شود. اینها برنامه و کار می‌خواهد. مطالعه و برنامه در قاموس اینها (آقای پزشکیان) شده است ضدفضیلت! عجیب است!

پزشکیان: کل بلد بودن جلیلی این بود که در شورای امنیت ملی، کاغذ این طرف آن طرف می‌کرده

مسعود پزشکیان در آخرین مناظره انتخاباتی خطاب به مردم گفت: ای مردم! در دوره خاتمی زندگی تان بهتر بود یا در دوره رییسی؟ وی در ادامه بار دیگر به جلیلی تاخت و گفت: کل بلد بودن جلیلی این بود که در شورای امنیت ملی، کاغذ این طرف آن طرف می کرده است. وی با کنایه به جلیلی گفت: آقای جلیلی، اگر برنامه داشتی، چرا به رئیسی ندادی؟ بگو برنامه ات چیست؟

حمایت فرزند اولین شهید هسته‌ای از پزشکیان 

ایمان علی‌محمدی، فرزند اولین شهید هسته‌ای شهید مسعود علی‌محمدی با انتشار عکسی در صفحه خود به همراه مادرش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رأی می‌دهیم به دکتر مسعود پزشکیان روز جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ برای ایران.

نقل قولی درباره رای قالیباف در دور دوم انتخابات 

 عباس عبدی نوشت: امروز به واسطه‌ای با یکی از افراد نزدیک به آقای قالیباف صحبت می‌کردم. گفت رای آقای قالیباف جلیلی نیست. گفتم چرا اعلام نمی‌کند؟ گفت به من اجازه داده بگویم. علت آن را هم نقض عهد میان خودش با جلیلی دانسته.

سانسور بخش‌های مربوط به مهسا امینی از مستند سوم پزشکیان

سومین مستند مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برای بار دوم با سانسور در صداوسیما روبرو شد. صداوسیما بخش‌هایی از این مستند درباره اعتراضات ۱۴۰۱ و اعلام موضع پزشکیان درباره جانباختن مهسا امینی را از نسخه نهایی این مستند حذف کرده است.

کنایه رنجبران مقام سابق صداوسیما به جلیلی

 رنجبران مقام سابق صداوسیما در توئیتی کنایه آمیز خطاب به جلیلی نوشت: پزشکیان انشاالله امشب عبارتش را درباره حاج قاسم اصلاح می‌کند، اما توصیه می‌کنم آن کسانی که دل حاج قاسم را در زمان حیاتشان خون کردند از نگه داشتن حرمت ایشان حرف نزنند.

واکنش سلاح ورزی به ادعای جلیلی درباره بدهی سریلانکا

سلاح ورزی در واکنش به ادعای جلیلی درباره بدهی سریلانکا نوشت: کل بدهی خارجی سریلانکا، بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار است. این کشور ۲۵۱ میلیون دلاری بابت خرید نفت، به ایران بدهکار بوده که ظاهرا توافق شده این طلب با چای تهاتر شود یعنی مردم ایران باید سالیان طولانی، چای سیلان بنوشند! (سوای رسوایی دبش)

حمایت حسن کردمیهن، عامل حمله به سفارت سعودی از جلیلی 

حسن کردمیهن عامل حمله به سفارت سعودی در سال ۱۳۹۴ که منجر به قطع رابطه ریاض با تهران برای هفت سال شد، رسما از جلیلی اعلام حمایت کرد. او نوشته: من جلیلی رو از بیست و چندسال پیش میشناسم و زیر نظر دارم.

افشاگری ظریف: به در خانه مردم بسته ارزاق و کارت ۳۰۰ هزار تومانی می‌فرستند؛ این مردم عزیزند، شرم کنید

ظریف گفت: حق نداریم مردم را تحقیر کنیم، حق نداریم با تحریم‌ها سفره مردم را کوچک کنیم و آن وقت یک جای نامعلوم پول بیاوریم و به خانه‌های مردم بسته ارزاق و کارت ۳۰۰ هزار تومانی بفرستیم. ظریف تصریح کرد: این مردم عزیز هستند، چرا این کار را می‌کنیم؟ مگر رای این مردم خریدنی است؟ شرم کنید.

روحانی خطاب به جلیلی: اگر برجام بد بود چرا شورای عالی امنیت ملی که خودت هم در آنجا نشسته بودی، تصویب کرد؟

روحانی خطاب به جلیلی گفت: اگر برجام بد بود چرا شورای عالی امنیت ملی که خودت هم در آنجا نشسته بودی، تصویب کرد؟ همین حرف‌هایی که در مناظره می‌زنی ده بار در شورای عالی امنیت ملی گفتی و صد بار به تو جواب دادند.

اگر یک هفته انتخابات دیرتر برگزارمی‌شد، احتمال تغییر نتایج انتخابات دور اول بسیار بالا بود

مدیرعامل سابق ایسپا تاکید کرد: اگر یک هفته انتخابات دیرتر برگزارمی‌شد، احتمال تغییر نتایج انتخابات دور اول بسیار بالا بود.ضریب رشد پزشکیان بسیار بالاتر از دیگران بود؛ آراء او همینطور داشت بالا میرفت‌.

روایت خاتمی از قهر اکثریت 

سید محمد خاتمی با بیان اینکه در انتخابات اخیر بیش از ۶٠٪‏ مردم در انتخابات شرکت نکردند که بی سابقه است و این رفتار عملا از قهر اکثریت حکایت می‌کند و همین طور با تاکید بر اینکه  ادای احترام می‌کنم به همه آنان که در این انتخابات آمدند و یا نیامدند، تصریح کرد: امیدورام که نظام حکمرانی کشور که قطعاً پیامهای معنادار مردم را در کنش انتخاباتی آنان دریافته است فرصت را مغتنم بشمارد و به مقتضای آن میدان را برای تفکر و رویکردی که خیر و پیشرفت و امنیت کشور را می خواهد و تأمین می کند بازتر کند و موانع را از سر راه تحول و اصلاح امور بردارد.من باز هم به دکتر پزشکیان که صداقتش را در گفتار و صراحتش را در رفتار بیش از پیش در این انتخابات نشان داد رأی می دهم، و برایش آرزوی توفیق هرچه بیشتر دارم. خدای بزرگ ایران عزیز و ملت بزرگوار را از این وضعیت خطیر و دشوار به سلامت بگذراند. 

نظرات بینندگان